Jedením orechov si môžete predĺžiť život

Od: | 1 Comment | Dňa: 12. október 2014 | Kategória: Články

Jedením orechov si môžete predĺžiť život

Ak hľadáte výživné a rýchle občerstvenie, orechy sú tou správnou voľbou.

Orechy sú dobré nie len pre Vaše zdravie

V tomto smere nebolo vykonaných veľa štúdií s cieľom vyhodnotiť vplyv konzumácie orechov na zdravotné riziká, ale nedávne štúdium zahŕňajúce viac ako 13.000 ľudí, uverejnené v Americkom časopise spravilo práve to.

Tí, ktorý jedli orechy získali množstvo výhod v porovnaní s tými, ktorí orechy nekonzumovali, vrátane:

  • Znížený obvod pása
  • Nižší systolický krvný tlak
  • Nižšia hmotnosť
  • Menšia pravdepodobnosť mať štyri rizikové faktory metabolického systému:
    • Abdominálna obezita
    • Vysoký krvný tlak
    • Nižšia prevalencia metabolického syndrómu
    • Vysoká glukóza nalačno

Výskumníci dospeli k záveru:

“Konzumácia orechov bola spojená so zníženým výskytom vybraných rizikových faktorov pre kardiovaskulárne ochorenia, diabetes melltius (cukrovka 2. typu) a MetS (metabolický syndróm).”

Keď budete jesť orechy, budete priberať?

Je to jeden z najväčších výživových mýtov všetkých čias. Ak sledujete svoju váhu, mala hŕstka orechov ako mandlí je lepšia voľba na desiatu s vysokým obsahom komplexných sacharidov, ako je napríklad otruby muffin. V jednom štúdiu, ktoré porovnávalo tých, ktorí držali nízko kalorickú diétu, ktorá obsahovala buď mandle alebo zložité sacharidy. Skupina mandle mala o:

  • 62 percent väčšie zníženie hmotnosti/BMI
  • 50 percent väčšie zníženie obvodu pásu
  • 56 percent väčšie zníženie telesného tuku

Samostatnou štúdiou zistili, že konzumácia orechov dvakrát alebo viackrát týždenne bola spojená so znížením hmotnosti.

Ktoré orechy sú najzdravšie?

Moje obľúbené sú pekanové orechy, vlašské orechy, mandle a lieskové oriešky. Všeobecne možno povedať, že každý typ orechov ponúká trochu inú kombináciu živín pre vaše zdravie. Napríklad:

  • Mandle: Jeden z najzdravších aspektov mandlí sa zdá byť ich šupka, pretože je bohatá hlavne na antioxidanty. Štúdie dokázali, že jedna porcia mandlí má podobné množstvo celkových polyfenolov, ako šálka dusenej brokolice alebo zeleného čaju.
  • Vlašské orechy: Vlašské orechy sú dobrým zdrojom rastlinných omega-3 mastných kyselín, prírodných fytosterolov a antioxidantov. Vlašské orechy môžu pomôcť znížiť nielen riziko prostaty, ale aj rakoviny.
  • Pekanové orechy: Pekanové orechy obsahujú viac ako 19 vitamínov a minerálov. Výskumy dokonca ukázali, že môžu pomôcť znížiť hladinu cholesterolu a podporovať zdravé tepny.

Či už si vyberiete mandle, vlašské alebo pekanové orechy, určite tým výrazne podporíte svoje zdravie!


  • Maja

    Prečítala som si zaujímavý článok a pôsobení orechov na naše zdravie. Pred niekoľkými rokmi boli orechy zaznávané, údajne pre ich vysoký obsah tukov. Ja si pamätám, že ešte moja prababička nám ako deťom hovorievala, aby sme jedli orechy, že sú veľmi zdravé. Starí ľudia vedeli o čom hovoria. My tiež konzumujeme orechy a veru najviac zo všetkého idú zákusky a koláče s orechmi.Aj ked to nie je nejaká zdravá výživa, predsa len, ked sa nič nepreháňa, s mierou môžeme zo všetkého. V článku ma zaujalo, že dokonca s orechmi sa dá aj redukovať hmotnosť, takže naozaj skúsme tie orechy .

>> Pozrite si aj tieto stránky >>
RECEPTY NA VÁŠ E-MAIL
Nechajte si zasielať pravidelný prehľad tých najlepších receptov, článkov a zaujímavostí, ktoré na našej stránke nenájdete. Je to zadarmo a môžete sa kedykoľvek odhlásiť.

Používaním nášho webu súhlasíte s používaním cookies, ktoré nám pomáhajú zabezpečiť lepšie služby. Viac informácií

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close